Postmodernus pasaulis neatsiejamas nuo reklamos, kuri mus supa kiekviename žingsnyje. Ne tik tuomet, kai žiūrime TV arba naršome internete, tačiau ir einant pasivaikščioti, kažko ieškant prekybos centruose, maloniai sau leidžiant laiką parkuose… Reklama yra visur aplink mus, tad pabėgti nuo jos yra neįmanoma. Tiesa, psichologai tvirtina, kad reklama nėra tokia bloga, kaip daugelis tėvelių galvoja. Ji gali būti ir naudinga – svarbiausia mokėti ją panaudoti. Ypač funkcionali gali būti reklama internete.
Vaiko kūrybiškumo skatinimas
Vaikai – augančios ir bręstančios asmenybės, kurios kiekvieną dieną priima aplink esančią informaciją. Vaiko ugdymuisi ypač svarbus kūrybiškumas. Jo lavinimas neatsiejamas nuo naujos informacijos atradimo, praktiško jos išbandymo, kartais ir nepasisekimų. Būtent reklama internete gali padėti vystyti vaiko kūrybiškumą.
Šiuolaikinės reklamos, kurių tikslas yra patraukti dėmesį, dažniausiai yra labai margos, iššaukiančios, gal net keistos. Tokia reklama ne tik patraukia suaugusio žmogaus dėmesį, tačiau ir vaiko, kuriam labai rūpi aplinkinis pasaulis. Nestandartinės reklamos yra puiki priemonė vaiko kūrybiškumo lavinti. Mažasis ne tik priima vizualiai matomą vaizdą, tačiau taip pat mintyse bando jį transformuoti, o gal net ir suprasti. Juk šiuolaikinės reklamos dažnai kuriamos su gilia potekste, kurią reikia mokėti suprasti.
Reklama internete gali būti puiki vaiko kūrybiškumo lavinimo priemonė. Žinoma, labai svarbu atrinkti, kurios reklamos tikrai naudingos, o kurių geriau nerodyti vaikučiui.
Reklama: padėkite vaikui išmokti skaityti
Dar viena reklamos nauda vaikams – ji gali padėti mažyliui išmokti skaityti. Kadangi reklamose pateikiami tekstai dažniausiai yra labai trumpi, kartais rimuojasi – jų skaitymas yra labai paprastas. Taigi, tai puikūs pirmieji sakiniai.
Juolab, tokio tipo reklamos dėl paprastumo labai naudingos siekiant, kad vaikas mokytųsi geriau suprasti tekstą. Pavyzdžiui: „Saldus kaip medus ir bitutei skanus“. Tokį sakinį gali perskaityti jau ir 6 metų vaikas. Tačiau labai svarbu, kad jis suprastų – ką perskaitė. Iš elementarių ir paprastų sakinukų, kurie dažniausiai naudojami reklamose, galima bandyti atrasti įvairias interpretacijas.
Žinoma, labai svarbu, kad reklamų skaitymo metu greta būtų ir tėveliai. Jie turi padėti ne tik perskaityti, tačiau ir pasistengti paaiškinti vaikui – ką bandė pasakyti reklama.
Reklama – žaidimas?
Reklama internete gali būti labai įvairi. Šiuo metu internete dažnai sklando reklamos, kurios taip pat yra ir žaidimas. Dažniausiai tokios reklamos – žaidimai yra lavinantys: reikia suskaičiuoti, įrašyti raides ir panašiai. Taigi, tai labai puikus būdas padėti vaikučiui mokytis ir visiškai nesuprasti, kad jis mokosi. Dažniausiai tokio tipo reklamos pateikiamos specializuotuose puslapiuose, kuriuose lankosi tėveliai arba vaikučiai. Taigi, atrasti reklamas, kurios lavina – nėra sunku.
Ar reklama gali kenkti?
Tie, kurie teigia, kad reklama yra labai kenksminga – dažniausiai perdeda. Juolab, dažniausiai tokie žmonės neturi jokių argumentų, kurie būtų pagrįsti pedagogų, psichologų arba vaikų gydytojų. Reklama veikia žmogų taip, kad jis panori įsigyti vieną arba kitą produkciją. Tai nebūtinai yra blogai. Juolab, priklausomai nuo to, kokiu metu vaikas žiūri TV arba naršo internete – jis gali matyti ir atitinkamas reklamas.
Taigi, reklamos nebūtinai yra blogos. Jos gali būti ir naudingos Jūsų vaikui: leisti jam smagiai praleisti laiką, mokytis bei lavintis. Jeigu norite, kad vaikas neturėtų jokio kontakto su reklamomis – nelieka nieko kito, kaip tik uždrausti vaikui naudotis telekomunikacijos priemonėmis.
Reklama yra melas. Padorus arba visiškai blogas. Reklama viską daro, kad kokybiškas prekes keistų labiau reklamuotos. Vaiko raidai gali būti naudinga tik kaip blogas pavyzdys. O siūlyt vaikus mokyt skaityt iš reklamos? Panašiai kaip rodyt mušamą žmogų ir mokyt matematikos, skaičiuot smūgius? Nebent auginti būsimą verslininką. Tiems reikia mokėti reklaminių gudrybių, manipuliacijų faktais ir imidžmeikingo.