Kuomet prireikia pasiekti nuo sostinės nutolusį miestą Europoje, ar ieškote alternatyvaus būdo pasiekti žiemos slidinėjimo kurortus, dažnas vietinis pasiūlys keliauti šiuolaikiškais ir tiksliais kaip laikrodukas traukiniais. Anksčiau rašiau apie šio keliavimo būdo privalumus. Tačiau kaskart, rengiantis keliauti šiuo būdu, iškyla tas pats klausimas: ar labiau apsimoka pirkti traukinių pasą (pvz., InterRail Pass), ar įsigyti atskirus bilietus iš taško A į tašką B. Kadangi siūlomos traukinių pasų keliavimo sąlygos gana patrauklios, dažnai trūksta praktinės informacijos, kuris kelionės būdas yra taupesnis ir patogesnis. Šįsyk aptarsiu kiekvieno iš šių būdų ypatumus.
1. Keliavimas su traukinių pasu
Kam siūloma? Keliauti su traukinių pasu patogu tada, kai ketinate keliauti laisvai, be griežtų laiko suvaržymų ir jei derindami kelionės maršrutą planuojate keliauti su keliais traukiniais. Taip pat traukinių pasai rekomenduojami, kuomet keliaujama per kelias šalis. Toks kelionės būdas ypač tinka jaunimui iki 26 m., nes traukinių pasai jiems yra gerokai pigesni nei suaugusiems ir taip neretai taupiau nei perkant tų pačių maršrutų atskirus bilietus.
Kaip tai veikia? Traukinių pasai yra 2 tipų; pasirinkimas priklauso nuo geografinių užmojų. Galima įsigyti įvairios trukmės traukinių pasą, apimantį didžiąją Europos dalį, arba galiojantį tik vienoje pasirinktoje šalyje. „Flexi“ pasai leidžia keliauti neribotai pasirinktu laikotarpiu ir labiau apsimoka ketinantiems kelias dienas apsistoti vienoje vietoje.
Jei ketinate pirkti traukinių pasą, prisiminkite, kad gali būti papildomų mokesčių. Kadangi traukiniuose vietų skaičius yra ribotas, Prancūzijoje, Italijoje ir Ispanijoje daugumoje traukinių yra būtinos vietos rezervacijos, kainuojančios nuo 3 iki 10 EUR vienai kelionei. Thalys traukiniai iš Paryžiaus į Briuselį, Amsterdamą taiko 39 EUR mokestį. O Šveicarijoje, Vokietijoje, Vengrijoje vietos rezervacijos beveik niekur neprivalomos.
Kad išvengtumėte rezervacijų, paieškokite alternatyvaus maršruto – vietinio susisiekimo traukiniams dažniausiai rezervacijos negalioja. Tokiu būdu kelionė bus šiek tiek ilgesnė, nes reikėtų keletą kartų perlipti, tačiau sutaupysite pinigų, pamatysite naujų vietų, kurias tiesiog pravažiuotumėte be sustojimo, bei pajusite tikrąją keliavimo traukiniais dvasią.
Kone kiekvienoje InterRail tinklui priklausančioje šalyje gausu privilegijų – „saldainiukų“ – keliaujantiems su šiuo bilietu. Jos taikomos keltuose, kitose transporto priemonėse, viešbučiuose, lankytinuose objektuose ir kt. Taigi, galite sutaupyti kirsdami dalį kelio vandeniu, keliaudami iki geležinkelio stoties ar oro uosto, ieškodami pigesnės nakvynės ar tiesiog apžiūrinėdami miestą.
2. Keliavimas perkant atskirus traukinių bilietus
Kam siūloma? Šis būdas tinka tiems, kurie ketina keliauti trumpais maršrutais, iš vieno miesto į kitą. Tai ypač aktualu Rytų Europoje, kur bilietai išties pigūs.
Kaip tai veikia? Pavyzdžiui, kelionė iš Florencijos į Pizą kainuoja 6 EUR vienam asmeniui, o Rytų Europoje, iš Liublijanos net į Zagrebą kelionė kainuoja nuo 20,20 EUR, iš Prahos į Krokuvą – apie 55,60 EUR. Traukinių maršrutus ir tvarkraščius galima tikrinti internete, o bilietus įsigyti galima ir Lietuvoje.
3. Pirkite pigesnius atskirus bilietus iš anksto
Kam siūloma? Per keletą pastarųjų metų dauguma Vakarų Europos traukinių operatorių įvedė lanksčią kainų sistemą, primenančią pigių aviabilietų medžioklę. Kelionės dieną siūlomi brangūs traukinių bilietai, kurie yra gerokai pigesni perkant iš anksto.
Kaip tai veikia? Pigiausi bilietai negrąžinami ir nekeičiami, tačiau jei esate susiplanavę savo kelionę ir žinote, kada pradėsite ir kur keliausite, jau prieš 3-4 mėnesius, tuomet bilietams išleisite mažiau nei traukinių pasui.
Pavyzdžiui, bilietai iš Paryžiaus į Amsterdamą kainuoja 35 EUR, t.y. 4 EUR mažiau nei 39 EUR, kuriuos reikia mokėti net ir turint traukinių pasą už privalomą vietos rezervaciją. Be to, nėra papildomų mokesčių, rezervacija dažniausiai jau įskaičiuota, tad tereikia tik įsigyti bilietą.
4. Derinkite visus keliavimo būdus
Kodėl gi iš anksto neįsigijus pigių traukinių, autobusų, keltų ar lėktuvų bilietų kelionės pradžiai ar pabaigai, traukinių pasą pasivažinėjimams kelionės viduryje ir įprastą bilietą stotyje trumpai kelionei, kuri neverta išnaudoti visą traukinio paso galiojimo dieną. Be to, dalį kelio visuomet galite įveikti kitomis transporto priemonėmis, kurios keliaujantiems su traukinių pasais gali būti gerokai pigesnės.
Keliaujame traukiniu: http://t.co/obh7raki