Photobucket
Šiandien turėjau rimtą pokalbį su dukra Milda (4 m.9 mėn.). Vaikai savo pasaulio supratimą formuoja pagal tai, ką žino ir ką išgirsta. Yra imlūs ir žingeidūs. Visada žinojau, kad vaikus vienaip ar kitaip veikia reklama.  Ką pasiūlytumėt atsakyti į dukros klausimus:

„Mama, o kodėl sako, kad Kalėdų seneliui sunku nešti dovanas į visus namus?  Jis juk turi stebuklingą maišą. O kodėl reikia pirkti tik iš IKI? Kodėl vienų vaikų Kalėdų senelis tikras, o kitiems reikia apsimesti, kad atėjo Kalėdų senelis ir duoti mūsų žaislą?“

Kad reikia padėti ir  dalintis mes mokome nuo mažumės – išaugti drabužėliai, žaislai keliauja į kitų vaikų dėžę. Tų, kuriems reikia labiau. O ir žaislų labai daug neperkam, nevaržom vaikų fantazijos. Jos puikiai moka užsiimti kitais dalykais – darbeliais, piešiniais, knygomis. Žaislų ir taip namie atsiranda, net be mūsų pačių pagalbos. Taigi, kaip paaiškinti, kad pirkti galima tik iš konkretaus supermarketo? Ir kodėl Kalėdų senelis neužsuka į kiekvienus namus? Ir kodėl senelis reklamuoja maistą, kokio mes neperkam? Pasakyti teisybę, kad už reklamą sumokėjo šitas supermarketas?

Jūs turite kokį nors atsakymą?