Press "Enter" to skip to content

Keliaujame po Lietuvą (I dalis)

Tikriausiai, kai susimąstote apie keliones, prieš akis iškyla Eifelio bokšto panoramos, švytintys kurortų žiburiai, žvaigždėti viešbučiai ir daugybė pramogų. Gražu, gera ir labai smagu, jei Jūsų maršrutas nusidriekia ten. Mes šiemet nusprendėme vaikams parodyti Lietuvą. Ir kad čia ne mažiau gražu ir yra ką pažiūrėti. Ir kad miegoti galima ne tik lovoje, bet ir palapinėje, o maistą pasigaminti ant turistinės viryklės. Mes dar sugalvojom skatinimo sistemą – turėjau antspaudukus pėdutės ir rankos. Už praeitus 2 km – vaikai gaudavo pėdutę, o už atsakytus klausimus – rankutes. Vakare skaičiuodavom rezultatus.

638Taigi, mūsų septynių dienų kelionė Lietuva-Lenkija. Nukeliavome 1103 km automobiliu bei 45 nuėjome pėsčiomis (pažintiniais takais, kopdami į piliaakalnius ir apžiūrinėdami pakeliui rastus „sausainius” – taip vaikai praminė lankytinų vietų ženklus). Beje, šie ženklai pakeliui labai smagus prieskonis kelionei – vaikai, dairydamiesi pro langus lenktyniavo, kuris daugiau jų pastebės, o mes įvertinę atstumus ir ženklo įdomumą rinkdavomės aplankyti objektą arba ne. Taip suradome ir aukščiausią Lietuvos medį, įkopėme ne į vieną piliakalnį. Labai naudinga nuoroda planuojant maršrutą – lietuvon.lt Tikrai nerpatingėkite skirti laiko maršruto sudarymui. Dar verta pagalvoti, kiek laiko sugaišite viename ar kitame taške, neprisiplanuokite per daug – pasirinkite tris-keturis taškus. O paskui, pagal situaciją, visada pagelbės „sausainiai”.

Dar vienas iš patarimų jei keliaujate keliese, ypač su vaikais, kiekvieną vakarą vis kitas žmogus rašykite kelionės nuotykių dienoraštį – taip smagiausia pamatyti, kaip kas mato tuos pačius objektus savomis akimis, kas labiausiai įsimena. Be to, kas vakarą peržvelgę dienos nuotykius – daugiau atsiminsite ir įspūdžius lengviau bus susidėlioti.

stovykla3

Pirmąją kelionės dieną buvom suplanavę:

Gargždai – Bijotai (Baubliai ir Vandens malūnas)- Nemakščiai (astuonratis.lt)- Jūkainiai – Vilkija (keltas per Nemuno upę) – Panemunė (pilis) – Raudonė (pilis). Papildomai aplankyti objektai: Nemakščių Lurdas ir bažnyčia, skulptūrų parkas netoli Jūkainių, Palemono kalnas.

Na, bet apie viską nuosekliai. Iškeliavome anksti ryte, iš anksto pasirūpinome provizija ir priemonėmis, bei vandens atsargomis. Patikėkite, būtinos kiekvienam keliautojui gertubvės ir pakankamas kiekis vandens. Žinoma, keliaujama ne per dykumą, bet vandens gali prireikti pačiame netikėčiausiame taške. Be to, verta pagalvoti apie užkandžius – net jei pažintinis takas – 3-5 km. Juos įveiksite ne taip greitai, kaip eidami mieste – sutosite paskaityti stendų, pasigrožėti mišku, fotografuosite. Greitis stipriai sumažėja, bet juk kelionė tai ne treniruotė, nebent Jūsų toks tikslas – kuo greičiau ir kuo daugiau nueit, pralėkt.

bijotai

Baubliuose maloniai sutiko muziejaus darbuotoja, aprodė ekspoziciją, nepatingėjo su mumis nueiti ir į Baublius bei viską papasakoti – ir apie ąžuolus, iš kurių buvo pagaminti baubliai, ir apie ekspozicijas bei D.Poškos kūrybą. Ten sužinojome ne tik apie Baublius, bet ir apie „Jonukus”. Jūs žinote tokius?

Muziejuje įrengtas ir edukacinis stendas, kuriame galima paskaityti apie krašto istoriją bei viktorina žinių pasitikrinimui.  Galima ir D.Poškos „Mužiką žemaičių ir Lietuvos” pavartyti. Aplinka išpuoselėta, viskas tvarkinga. Taip pat ir nuorodos, ką galima aplinkui apžiūrėti.

bijotai1 bijotai2 bijotai3

Sekantis mūsų taškas – Nemakščiai. Čia aplankėme astuonratis.lt muziejų. Smagu buvo, kad šeimyną priėmė pats muziejaus steigėjas – aprodė eksponatus. Sukaupta įvairių prietaisų, žaislų, įrengtos ir teminės ekspozicijos. Aplinka draugiška vaikams, noriai atsakinėjo į vaikų klausimus, eksponatus leido paliesti – pasėdėti senoviniame mokykliniame suole, pakiloti „pirmajį mobilų telefono aparatą”. Vėliau, dar papasakojo apie apylinkes – ką verta pažiūrėti, kokios istorijos sieja vieną ar kitą eksponatą su apylinkėmis. Smagiai pabendravę, nuskubėjome toliau.

astuonratis1 astuonratis

Kaip jau minėjau, aplankėme Nemakščių miestelį, ten dabar pasirodo yra Piligriminio tako taškas, už jo skulptūrų parką ir nuvažiavome  į Jūkainius.

skulparkas lurdas baznycia

Tai netoli Viduklės esantis pažintinis-rekreacinis takas. Pažintiniame take galima eiti didžiuoju ratu – 3,5 km (mes pasirinkome ilgąjį) arba mažuoju ratu – 1 km. Pažintinis takas pritaikytas žmonėms su negalia. Apie 650 m. tako ilgio pritaikyta žmonėms su judėjimo negalia.  Informatyvios lentelės, patogios poilsio vietos ir žemapelkės apžvalgos bokšteliai. Būtent čia, sužinojome, kad pušis labiausiai paplitęs medis Lietuvoje bei kad lazdynas naudojamas piešimo angliai gaminti. Takas labai informatyvus, aplinka graži, puošta medžio skulptūromis.

jukainia jukainiai1 jukainiai3

Toliau keliavome Panemune. Aplankėme Panemunės, Raudonės pilis bei technologijos paveldą – Vilkijos keltą per Nemuno upę.

panemune panemune1 panemune4

Raudonės pilyje įrengta mokykla. Vaikai sakė, kad visai smagu būtų tokioje mokytis -būtų galima į bokštus kopti kasdien.

raudone raudone1 raudone2

Kaip jau minėjau dar vienas neplanuotas taškas – Palemono kalnas arba Seredžiaus piliakalnis su gyvenviete:

seredzius paleminas1 palemonas

Apsistojome „Šaltupio” sodyboje. Vaikams labai patiko gyvūnų ūkis – lamos, ožiukai, poniai ir juodos kiaulės. Dar aqpžiūrėjom minifoto muziejų. Daugiau galite paskaityti – saltupis.lt

stovykla stovykla1 stovykla4

Kempingas įrengtas tvarkingai – dušas, virtuvėlė, valgomojo zona. Tai net blynų vaikams ryte iškepiau.

Naktį smagiai nulijo, gerai, kad daiktų stovyklavietėje ant suolo palikę nebuvom.

Taigi tokia pirmoji mūsų kelionės diena. Iš ryto laukė Kaunas su su apylinkėmis.