Jogos nauda jūsų sveikatai

Joga – indų filosofija, susidedanti iš įvairių fizinių bei mentalinių pratimų (asanų, pranajamos ir meditacijos) yra praktikuojama jau maždaug 5000 metų. Tai kelias į sielos, kūno ir proto susivienijimą bei visiškos ramybės ir palaimos patyrimą. Yra daug skirtingų jogos tipų, tačiau visi siekia to paties tikslo – išvaduoti kūną nuo streso ir įnešti ramybę ir taiką į žmogaus sąmonę, tuo pačiu metu palaikant optimalią fizinio kūno sveikatą.

Jogos nauda žmogui yra didelė. Joga veikia ne tik fizinį kūną, bet ir protą bei dvasią. Kasdien atliekami jogos pratimai suteiks gerą savijautą, be to, yra puikus būdas sumažinti stresą. Štai dešimt naudingiausių jogos aspektų.

1. Streso mažinimas

Joga gali sumažinti streso poveikį jūsų kūnui. Vienas iš naudingiausių dalykų jogoje yra tai, jog ji skatina atsipalaidavimą ir gali sumažinti kortizolio kiekį kūne.

2. Skausmo sumažinimas

Kasdien atliekami jogos pratimai gali padėti palengvinti kūno skausmus. Daug žmonių su rimtomis ligomis teigia, jog jaučia mažiau skausmo, kasdien atlikdami jogos asanas ar medituodami.

3. Geresnis kvėpavimas

Kasdien praktikuodami jogą, išmoksite kvėpuoti giliau ir lėčiau. Tai pagerins plaučių funkciją ir subalansuos kūno atsipalaidavimą. Kvėpavimas – bene svarbiausia ir galingiausia jogos teikiama nauda.

4. Lankstumas

Jūs pastebėsite, jog jūsų lankstumas padidėjęs. Kartais, užsiėmimų metu, žmonės net negali pasiekti savo kojų pirštų. Joga taip pat prailgina raumenis, sausgysles ir raiščius, taip gerindama jūsų lankstumą.

5. Sustiprėjimas

Atliekant jogos pozas dirba visi raumenys. Tai stiprina kūną nuo galvos iki kojų. Kasdien atliekami jogos pratimai sustiprins jūsų raumenis ir pagerins skeleto atliekamą darbą.

6. Svorio reguliavimas

Pamatysite jogos efektą stovėdami ant svarstyklių. Įvairios mankštos gerai, tačiau joga taip pat mažina kortisolio kiekį kūne. Tai padeda numesti svorio bei sudeginti riebalų.

7. Pagerėjusi kraujo apytaka

Joga pagerins kūno kraujo apytaką. Pastebėsite sumažėjusį kraujo spaudimą ir pulso dažnį.

8. Širdies ir kraujagyslių pagerinimas

Tai dar vienas labai svarbus jogos aspektas, padidinantis deguonies kiekį, gaunamą atliekant jogos pratimus.

9. Susitelkimas ties šiuo momentu

Turėsite geresnę koordinaciją, atmintį, reakcijos laiką reguliariai mankštindamiesi.

10. Vidinė ramybė

Ko dar gali reikėti? Tai vienas iš svarbiausių dalykų, dėl kurio dažniausiai žmonės pradeda užsiimti joga. Tai labai svarbi jogos teikiama nauda ir taipogi yra nesunkiai pasiekiama.

Apskritai jogos teikiama nauda žmogui yra labai didelė ir plati. Nėra jokių kitų pratimų ar sporto, kuris savyje turėtų visus aukščiau išvardintus aspektus. Jogoje nėra jokio amžiaus limito. Ja užsiima ir pagyvenę žmonės, ir vaikai, ir besilaukiančios mamos. Net ir pradedantieji po pirmųjų jogos užsiėmimų jaučiasi atsipalaidavę, mažiau įsitempę. Įrodyta, kad nuolatinė jogos praktika mažina stresą, telkdama dėmesį ne į praeities ar ateities įvykius, o į tai kas yra čia ir dabar.

Galiausiai, jogą kiekvienas žmogus supranta skirtingai. Vieniems tai būdas gydytis ligas ar numesti svorį. Tai gyvenimo menas tiems, kurie medituoja ir fizinio kūno stiprinimas tiems, kurie siekia stiprinti raumenis.

Written by Dainius Tulaba

Dainius - kompiuterių entuziastas, pagal išsilavinimą geologas. Tačiau visų pirma sutuoktinis ir tėvas. Verslininkas, investuotojas, darbuotojas. Dar rašau ir portale fwd.lt

This article has 4 comments

  1. Birutė Reply

    Visada yra kita medalio pusė. Joga žmoniems turintiems diagnozę „Hipermobilumas“, gali būti ne tik kad nenaudinga, o dar ir rimtai pakenkti sveikatai.

  2. Paulina Reply

    Ar lankydama joga imanoma daryti kaskokius pratymus kad pailgetu kojos, ar imanoma numesti daug svorio uzsiemant joga?

    • Ilona-Eitnė
      Ilona-Eitnė Reply

      Į vieną klausimo dalį, apie svorį, galiu atsakyti ir aš, nors nesu šio įrašo autorė. Jeigu antsvoris didelis – tada geriausias sportas yra joga, tempimo pratimai, pilatesas, kalanetika – svarbu derinti sportą su subalansuota mityba. Svarbiausia, judėkite.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *