QuestionArtėja Naujieji, laikas, kai pasipila pasižadėjimai, rezoliucijos, išsikeliami nauji tikslai ar nusistatymai gyventi kitaip. Daugumai jie taip ir lieka niekada neišpildyti, neįvykdyti ar nepasiekti.

Šiame įraše apžvelgti keletą, mano manymų svarbių dalykų, kuriuos labai dažnai pamirštame nusistatydami tikslus, prisiimdami įsipareigojimus ar planuodami savo ateitį. Visa tai darome tam, kad per kitus, mažesnius tikslus pasiektume didžiausią gyvenimo tikslą – būtume laimingi.

Kad Jūs ir aš suprastume laimę vienodai, pasistengsiu ją apibrėžti šio rašinio kontekste. Laimė – tai malonus jausmas, kylantis patenkinus žmogaus poreikius nekenkiant nei pačiam sau nei aplinkiniams

  • Sužinokite, kas jus daro laimingais.
    Priešingai, nei gali atrodyti, daugelis žmonių nežino, kas iš tikro juos padaro laimingais. Paklausti jie dažnai mini tai, ką apie laimingumą ir laimę sako aplinkiniai, reklama, visuomenė, bei galvoja, kad tas pats turėtų suteikti laimę ir jiems. Kiekvienas esame unikalus, tad vienos laimės formulės pritaikyti visiems neįmanoma, todėl verta pastudijuoti save – kas Jums sukelia laimingas akimirkas.
    Praktika: prisiminkite, ir paanalizuokite, kada buvote tikrai labai laimingi ir kodėl? Tai reiktų daryti įsigilinus, kas tą akimirką iš tikro sukėlė laimės pojūtį, kokios buvo aplinkybės, žmonės aplink jus, kaip to pasiekėte. Užsirašykite viską, kas Jūsų nuomone Jums teikia laimės.

  • Malonumas ir laimė – tai ne tas pats.
    Kadangi laimės pojūtis – malonus jausmas, dažnai jį galima supainioti su malonumą teikiančiais dalykais, neteikiančiais laimės (arba teikiančiais labai trumpalaikį laimės pojūtį). Laimingas akimirkas gerai įsimename, tuo tarpu malonumus įsimename retai. Nuolatinis malonių pojūčių troškimas gali signalizuoti apie priklausomybę, atkreipkite į tai dėmesį!
    Praktika: iš sąrašo išbraukite malonumus, Jums nekeliančius laimės ir nesukuriančius jos ateityje, ar trukdančius jos pasiekti. Tai padės Jums aiškiau suprasti, kas suteikia laimės iš tikro, o kas tik įsivaizduojamai.

  • Gyvenkite DABAR!
    Today Is GiftLabai dažnai pamirštame – gyvenimas vyksta dabar. Taip, Jūsų gyvenimas vyksta šią akimirką, ne rytoj ir ne po metų. Būtent dabar, kai skaitote šias eilutes, yra ta akimirka, kai gyvenate. Ji labai greitai nugrims praeitin. Nebūdama išskirtinė, įsimintina ji liks beveik negyventa. Pagalvokite apie praeitus metus, kiek laiko per juos jautėtės tikrai laimingi? Kiek norėtumėte jaustis laimingi šiais metais?
    Praktika: stebėkite save savo kasdieniniame gyvenime. Stebėkite savo jausmus, būsenas, mintis. Jei to anksčiau nedarėte – gali būti sunku, teks išeiti iš komforto zonos (apie tai skaitysite žemiau). Jei koncentruojatės ties detalėmis, bandykite stebėti visumą, jei tie visuma – įsigilinkite į detales. Pradėkite rašyti žurnalą.
    Pradėkite kas dieną, bent truputį savo laiko skirti tam, kas jus daro tikrai laimingais.

  • Pašalinkite iš savo gyvenimo kliūtis, trukdančias būti laimingais.
    Padarę savo laimingumo reviziją rasite dalykų, darančių Jus nelaimingais (trukdančių pasiekti laimės jausmą), ir nekuriančių laimės ateityje. Tokios kliūtys kartais gali būti nepastebimos, prie jų taip priprasta, kad atrodytų, jog jos neįveikiamos ar net būtinos Jūsų gyvenime. Žmonės labiau linkę gyventi su senomis problemomis, nei su naujais sprendimais; taip yra dėl jų nenoro išeiti iš komforto zonos.
    Praktika: pagalvokite ir surašykite sąrašą dalykų, kurie neteikia Jums laimės dabar ir nepadeda jos pasiekti ateityje (nemalonios pareigos, aplinkybės, įsipareigojimai, ritualai ir pan.). Būtinai užrašykite ir kliūtis, kurios Jums atrodo neįveikiamos.

  • Jūs visada turite pasirinkimą!
    Tikrai taip, turite pasirinkimą, net jei padėtis beviltiška. Jūs visada, kartoju, VISADA turite pasirinkimą. Žinoma, už savo pasirinkimą turėsite sumokėti jo kainą, tačiau tai išlaisvina iš situacijų, kuriose manėte, kad pasirinkimo nėra. Pavyzdžiui jei man į galvą įremtas pistoletas, o plėšikas prašo piniginės, aš turiu pasirinkimų: mirti, atiduoti piniginę, priešintis, derėtis. Taip, minėti variantai manęs netenkina, tačiau pasirinkimų turiu, o kiekvienas jų turi savo kainą.
    Ar jums įremtas į galvą pistoletas? Ne? Tada apsvarstykite galimus pasirinkimus.
    Praktika: Prieš neteikiantį laimės dalyką prirašykite „Aš renkuosi“. Už jo, parašykite priežastį dėl kurios renkatės tai daryti. Dabar apgalvokite savo pasirinkimus. Ar jie racionalūs ar teikia Jums laimės dabar ar teiks ateityje? Neskubėdami pagalvokite apie galimus sprendimus; kaip juos išbraukti iš savo gyvenimo? Iš esamo pasirinkimo išveskite kitus galimus (ekstrapoliuokite), stebėkite kokios pasekmės galimos priėmus ne vieną, sprendimą o visą jų seką.

  • Išeikite už savo komforto zonos ribų.
    a-self-created-comfort-zone-ric-nagualeroKai kurios turimos galimybės, gali netenkinti, nes yra už Jūsų komforto zonos ribų. Tai kaina, kurią tenka sumokėti už tai, kad galėtumėte jaustis laimingesni. Šias ribas nuolat galima plėsti ir didinti, taip kaip nuolat treniruojantis galima stiprinti raumenis, tad žiūrėkite tai kaip į treniruotę: per stiprus diskomfortas gali jus atstumti nuo noro kažką toliau daryti, tuo tarpu nedideli žingsniai leis jums priprasti prie vis besiplečiančios Jūsų komforto zonos.
    Praktika: raskite savo sąrašuose tai, ko norėtumėte pasiekti, tačiau manote, jog neturite tam gebėjimų, jaučiate vidinį pasipriešinimą ar baimę. Įvardinkite sau ką jaučiate, pagalvokite, kokie Jūsų žingsnis padėtų Jums priprasti prie naujų užsiėmimų ar potyrių. Pradėkite save stebėdami, pageidautina užsirašydami ką jaučiate, kokios mintys kyla, kokios Jūsų kūno reakcijos į tai, ką darote, taip galėsite įvertinti savo progresą.

  • Jūsų sprendimai ir veiksmai šiandien – jūsų rytojaus laimės rūmų pamatas.
    Situacija, kurioje esate šiandieną, didžiąja dalimi įtakota Jūsų sprendimų ir pasirinkimų padarytų praeityje – tai jūsų gyvenimo iki šios akimirkos rezultatas. Jei jis netenkina, šiandien turėtumėte pradėti daryti sprendimus, kurie pakeistų situaciją į gera. Jei ji labai netenkina, nesitikėkite, kad teigiami pokyčiai neįvyks per dieną ar mėnesį (nors dažnam to labai norisi), kaip ir atsirado ne per vieną dieną.
    Nepastebimi pokyčiai daro didžiausią įtaką mūsų gyvenimams – ir gerą, ir blogą.
    Pavyzdžiui kas dieną suvalgomas saldumynas nepriaugintų kilogramo iš karto, tačiau per dešimtį metų jų prisikauptų nemažai. Bet… per dieną vaikščiojant bent pusvalandį, per dešimt metų nueitumėte 9000 km, sudegintumėte apie pusę milijono kilo kalorijų, gyventumėte penkeriais – dešimčia metų ilgiau.
    Praktika: remdamiesi abiem sąrašais raskite tai, kas Jūsų laimei daro daugiausiai įtakos dabar. Kas labiausiai įtakos jūsų laimę ateityje? Pradėkite veiksmus savo laimingumui pasiekti jau dabar, nelaukite rytojaus, nes rytojus gali persikelti į poryt… ir tai tęsis dar 10 metų. Jei reikia, ženkite žingsnį į diskomforto zoną.

  • Būdami sąmoningesni dažniau pastebėsite, kada esate laimingi.
    Kuo sąmoningiau gyvenate gyvenimą, kuo dažniau jį GYVENATE DABAR, tuo daugiau galimybių turite būti laimingi, tiksliau – pastebėti kad esate laimingi. Už Jūsų laimę esate atsakingi tik Jūs patys, todėl jausdami save, galėdami pastebėti savo būsenas, jausmus, įsiklausyti į mintis, galėsite atskirti kada esate nelaimingi ir labiau suprasite, ką galėtumėte padaryti kad būtumėte laimingesni.
    Praktika: užsiimkite sąmoningumo ugdymu. Medituokite, rašykite žurnalą, tyrinėkite save, prisijunkite prie saviugdos programų

Tai, ką čia aprašiau, tik kai kurios priemonės ir rekomendacijos. Galimas dalykas, kad Jūs rasite savo kelią – geresnį, įdomesnį, labiau tinkamą Jums. Bus puiku! O jei jame panaudosite ką nors iš mano čia paminėtų metodų, aš būsiu dar laimingesnis, padėjęs Jums kelyje į didžiausią mūsų visų gyvenimo tikslą – būti laimingais. Taigi, Laimingų Naujųjų!