Reklama netinkama vaikams

Visi tėvai savo mažamečius vaikus stengiasi apsaugoti nuo kenksmingos informacijos, kurios apstu populiariausiuose informacijos skleidimo šaltiniuose: televizijoje, internete… Ne paslaptis, kad nemažai mažamečiams vaikams netinkamos informacijos galime rasti ir reklamoje. Tiek reklama televizijoje, tiek reklama internete gali būti žalinga jūsų vaikui. Nors reklamos turinys yra kontroliuojamas įstatymų numatyta tvarka, tačiau ne viskas taip idealu, kaip turėtų būti.

Televizijoje alkoholio, erotinės ir panašaus turinio reklamos rodomos tik po 23 val., tačiau dienos metu galima išvysti tokių „nekaltų“ prausimosi želės reklamų (reklamuojamos dušo želės pavadinimo neminėsiu), kuriuose beveik atvirai rodomas visiškai nuogas moters kūnas (tiksliau apnuoginta krūtis). Kodėl tokios reklamos praslysta į dienos reklamų tinklelį? Už jas daugiau sumokama?  O gal į tokių, „nekaltų“ reklamų turinį žiūrima atlaidžiau… Kaip bebūtų, tokios reklamos gali daryti neigiamą įtaką jūsų atžaloms.

Reklama internete nėra išimtis, įvairiuose mažesnio populiarumo internetinių pažinčių portaluose galima aptikti visiškai nekontroliuojamos reklamos, kuriuose siūlomos erotinės prekės, intymios pažintys ir pan. Žinomą, vaikų naršymo internete laisvę galima apriboti namų kompiuteryje įdiegus atitinkamas turinio filtravimo programas, kurios dažnai jau yra integruotos į antivirusines programas.

Deja, netinkamo turinio reklamų galima rasti net populiariausiuose socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip facebook. Nors facebook taisyklės draudžia registruotis jaunesniems kaip 13 metų vaikams, tačiau dažniausiai net žymiai jaunesni vaikai susivilioja užsiregistruoti populiariausiame Lietuvoje socialiniame tinkle. Žinoma, facebook reklama yra griežtai administruojama, bet naujienų sraute galima aptikti vaikams netinkamos informacijos. Kartais ši informacija publikuojama gana ilgą laiką ir tik sulaukus pakankamo nusiskundimų skaičiaus pašalinama iš srauto. Jei tėvai leidžia savo vaikui (jaunesniam kaip 13 metų) lankytis facebook socialiniame tinkle, turėtų žinoti, kad facebook naujienų srautą bei jo šaltinį (draugus, fanų puslapius) galima griežtai kontroliuoti.

Taigi, pilnai apsaugoti vaiko nuo visos netinkamos informacijos pateikiamos reklamoje gali būti sunku, todėl derėtų ugdyti vaiko pasaulėžiūrą, kad jis gebėtų atsirinkti jam tinkamą informaciją.

Written by Tomas Morkūnas

Tomas - studijuoja reklamos vadybą, todėl domisi reklama internete, SEO, IT naujovėmis, tačiau internete mėgsta rašyti įvairiomis temomis. Neatsisako galimybės pasidalinti savo mintimis, todėl įsitraukia į kitų interneto projektų veiklą.

This article has 3 comments

  1. Rita Reply

    Neįmanoma, nes nė vienas žmogus nėra apsaugotas nuo reklamos poveikio, taigi tuo pačiu ir tėvai :) Aš ne skeptikė, aš realistė ir paklausiu, o kam apskritai vaikui spoksoti reikia į tas reklamas? Užimti kitaip vaikus reikia, o be to jei ir pamatys tą krūtį nieko baisiau nebus nei pamatys šokoladuką su supermenu, va tą tai tikrai nusipirks.
    O jei tėvai mokės atsirinkti kiek įmanoma (pabrėžiu – kiek įmanoma), tai ir vaikai mokės. Ir nereikės nė vargintis kalbėti ta tema.

  2. Rita P.S, Reply

    A, apie ką aš :D Taigi norėjau pasakyti, kad ne nuo to galo reikia pradėti, reikia šviesti tėvus, o ne vaikus ir viskas bus gerai :)

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *