Medus

 

Mitybos specialistai vis garsiau kalba, kad naudojame per daug cukraus. Tyrimų duomenimis, kiekvienas žmogus per metus sunaudoja 36 kg rafinuoto cukraus. Kokias pasėkmes tai gali sukelti, jau esu rašiusi anksčiau. Ir kuo daugiau skaitau, tuo daugiau prieštaringų nuomonių išgirstu. Beje, jei norite sureguliuoti cukrų organizme, būtina atsisakyti ir riboti ne tik baltą cukrų, bet ir džiovintus vaisius, sulčius iš pakelių, vaisius bei krakmolo turinčius produktus. O tai jau ne vien cukrinė.

Taigi, tai cukrus.

O kaip su medumi, kurį daugelis vartoja vietoj cukraus. Būkime sąžiningi – 80 procentų medaus sudaro cukrus – gliukozė ir fruktozė. Be to jis dar lipnus – taigi dantims kenkia ne ką mažiau negu įprastas cukrus, o gal ir labiau.

Tai kodėl liaudies medicinoje jis vertinamas kaip vaistas nuo opų ir infekcijų – siūlomas pienas su medumi skaudant gerklei, įvairiausiais užpilais gydomas skrandis, netgi reguliuojamas skrandžio sulčių rūgštingumas? Atsakymas labai paprastas – meduje gausu bakterijas naikinančių medžiagų. Tarp meduje esančių veiksmingųjų medžiagų yra ir antibiotiniu poveikiu pasižyminčių flavonoidų bei kavos rūgšties, užkertančios kelia uždegiminiams procesams.

Dar viena gera medaus savybė – jis stipresnio skonio nei cukrus, vadinasi naudojamas žymiai taupiau.

Man, kaip bitininko dukrai, labai keista matyti skystą medų ant Kalėdų stalo. Tai rodo, kad žmonės įvaldė technologijas, bet anaiptol ne medaus kokybę. Jeigu 5 minutes medų palaikysite 75 laipsnių temperatūroje arba apdorosite ultragarsu – jis nebesutirštės (nebesusikristalizuoja cukrus). Taigi reiktų žinoti, kokį medų ir nuo ko perkate, nes medus brangesnis už cukrų tik dėl savo teigiamo poveikio.

Beje, jei pasidomėtumėte produktų etiketėmis, pamatytumėte, kad maisto pramonė mums paruošė dar vieną siurprizą – kadangi medų dozuoti sunku, sausainiams ir šokoladui gaminti naudojami medaus milteliai. Kad jie išdžiūtų – sumaišoma su maltodekstrinu (gliukozės sirupu), t.y. su tuo pačiu cukrumi. Vadinas, pirkdami produktą su medumi ir mokėdami atitinkamą kainą, nebūtinai įsigyjame sveikesnį produktą. Išvada – kuo daugiau skanumynų gaminkite namuose. priežastis labai paprasta – žinosite, ką dedate į juos, bei saldumynus valgysite rečiau, nes kas vakarą kepti pyragus – iššūkis.

Na, bet vis tiek artėja Kalėdos ir be meduolių niekaip neisisuksime.

Gerų minčių!

 

Written by Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *