Iš mamų pašnekesių. Apie metinuko maistą

Photobucket

Nuotrauka Laimos Kaupienės

Va, pakalbu su viena mama, su kita. Ką duoti valgyti metinukui? Iki metų viskas aišku – mamos pienas, mišinys, dvi kruopienės, viena daržovienė su mėsa. Dar jogurto indelis, kefyro ar sulčių šlakelis…

Ir staiga – vaikui metai. Pediatrė pareiškia: „Galite valgyti viską“. Mamos suklūsta ir lyg tai pasimeta:  „Kaip tai viską?“

Taigi keli patarimai mamoms, aišku, kas turi ne pirmą vaikiuką dar galės ir daugiau visokių gerų dalykų pasiūlyti. „Vaikams galima valgyti VISKĄ“ pasakymo nereiktų suprasti pažodžiui. Metinuko skrandis dar nepasiruošęs virškinti cepelinų su spirgais ar orkaitėje keptų aštrių šonkauliukų. Pratinti prie bendro stalo pradėkite neskubėdami. Nieko neatsitiks, net jei ir metukų neturintis pyplys paragaus kąsnį kitą nuo tėvų stalo. Joris pavyzdžiui, visad mieliau valgė mūsų pusryčių kruopienę, negu specialiai jam verdamą.

Be to yra prirašyta begalės straipsnių, kokių produktų reiktų vengti, kad žodis „vaikams“ ant pakuotės, dar tikrai nereiškia, kad tas produktas tikrai sveikas ir geras. Labai daug informacijos apie maisto priedus galite rasti šiame tinklapyje.

Pirmiausia sriubos. Jos gali būti pačios įvairiausios, trintos ar ne. Viskas priklauso nuo jūsų šeimos įpročių. Siūlyčiau, gaminant maistą vaikams, vengti natrio gliutamato (E621) ir druskos pertekliaus. Puikiai skonį pagerina džiovinti prieskoniai (jų būna ir be druskos) arba žalios daržovės – krapai, svogūno laiškas. Jei norite daržovinio sultinio – pavirinkite svogūną.

Pasiūlykite vaikui maltos mėsos patiekalų – troškintų mėsos kukulių, virtinukų su mėsa, naminių koldūnų, net ir tie patys kotletai, tik nestipriai apkepti ir troškinti gali būti puikus patiekalas. Nepamirškite vaikams pasiūlyti garnyro: virtų burokėlių, troškintų daržovių, netgi žalių kopūstų salotų (tik kopūstą sutarkuokite labai smulkiai).

Vaikams tinka ir žuvis. Tik nereiktų persistengti ją kepinant, geriau troškinti, apvirti garuose, kepti orkaitėje folijoje.

Apskritai, vaikui augant namie, atsiranda galimybė valgyti sveikiau. Tai gal pasinaudokime ja?

Written by Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *