Press "Enter" to skip to content

Vaikų reakcija į reklamas

Photobucket
Šiandien turėjau rimtą pokalbį su dukra Milda (4 m.9 mėn.). Vaikai savo pasaulio supratimą formuoja pagal tai, ką žino ir ką išgirsta. Yra imlūs ir žingeidūs. Visada žinojau, kad vaikus vienaip ar kitaip veikia reklama.  Ką pasiūlytumėt atsakyti į dukros klausimus:

„Mama, o kodėl sako, kad Kalėdų seneliui sunku nešti dovanas į visus namus?  Jis juk turi stebuklingą maišą. O kodėl reikia pirkti tik iš IKI? Kodėl vienų vaikų Kalėdų senelis tikras, o kitiems reikia apsimesti, kad atėjo Kalėdų senelis ir duoti mūsų žaislą?”

Kad reikia padėti ir  dalintis mes mokome nuo mažumės – išaugti drabužėliai, žaislai keliauja į kitų vaikų dėžę. Tų, kuriems reikia labiau. O ir žaislų labai daug neperkam, nevaržom vaikų fantazijos. Jos puikiai moka užsiimti kitais dalykais – darbeliais, piešiniais, knygomis. Žaislų ir taip namie atsiranda, net be mūsų pačių pagalbos. Taigi, kaip paaiškinti, kad pirkti galima tik iš konkretaus supermarketo? Ir kodėl Kalėdų senelis neužsuka į kiekvienus namus? Ir kodėl senelis reklamuoja maistą, kokio mes neperkam? Pasakyti teisybę, kad už reklamą sumokėjo šitas supermarketas?

Jūs turite kokį nors atsakymą?

6 Comments

  1. Giedre Giedre 2009 12 04

    Aš sakau, kad reklama yra melas, iliuzija ar tiesiog triukšmas. Ja negalima nei tikėti nei pasitikėti. Geriausia būtų į ją nekreipti dėmesio. Bet mano vaikas vis tiek nori būtent to jogurto iš reklamos ir būtent tų ‘sultyčių’. O kalėdų senelis yra vienas vienintelis tikras, kuris gyvena toli toli šiaurėje, visus metus stebi vaikus, ar jie geri ir ruošia dovanas. O visi kiti – apsimetėliai.

  2. Eitnė Eitnė 2009 12 04

    Bet matot, ta reklama griauna vaikų tikėjimą Kalėdų seneliu. O tai man nepatinka, norisi vaikams pasakos. Suprantu, kad reikia padėti tiems, kurie skursta, bet … kodėl žudyti vaikų tikėjimą?
    Šiaip mano merginos gudrios, mes niekad neperkam būtent tų sulčių ar jogurto. Nes mūsų vaikai žino, kad už reklamą sumokėti pinigai kelia produkto kainą. Juolab, kad dauguma produktų su užrašu „VAIKAMS” skirti žmonėms nuo 18 metų, kai jie yra pilnai sąmoningi nuspręsti, kaip save nuodyt. Jūs net neįsivaizduojat, kiek tie vaikai gali suprasti.

  3. Donatas Donatas 2009 12 04

    Atsakymas – vienas: išmesti TV iš savo gyvenimo, namų. Visą reikalingą info galima susirasti internete. Kalbam apie vaikus, bet ta pati reklama veikia ir suaugusius. Stebiu savo uošvius, liūdna…Visiškai praplautos smegenys. Pirkinių krepšiuose maximos lankstinuko turinys ir pan. Kalbos apie KITOKIUS produktus net būti negali. Jie to tiesiog nemato…..

    p.s. Nežiūriu TV jau apie 10 metų.

    • Dainius Tulaba Dainius 2009 12 04

      Na „išmesti” galbūt per stipriai pasakyta, geriau tiktų – „filtruoti info”, bet dabar vien žinias žiūrint gauni daugiau reklamos, nei anksčiau per visą filmą. O dėl maksimos lankstuko turinio krepšely – tai į kokią parduotuvę eini – tokio ir lankstinuko turinys :) Aš einu į tą, kur arčiausia namų ir kartą per mėnesį važiuojam apsipirkti į bazes. Ir yra dvi prekių kategorijos: tos, kurias galima imti pigiausias, nes nuo kainos atliekamos funkcijos kokybė nesikeičia ir tos, kurias renkamės pagal kokybę.

      • Donatas Donatas 2009 12 04

        Tai vat, tu gali filtruoti, o vaikai tikrai ne:( Man befiltruojant, galva kaip arbūzas išsipučia, rodos tuoj sprogs.
        Dėl prek centrų,,.Gal ne taip išsireiškiau. Esmė ne lankstinuke, o tame, kad žmonės nemato, nesugeba matyti, neieško kitų alternatyvų.
        Sutinku dėl kainos ir kokybės santykio, tą ir pats darau.

        • Dainius Tulaba Dainius 2009 12 05

          Mano mergos filtruoja gerai. Paskaityk feisbuką, kaip Milda interpretuoja naują kolą: Negalima jos gerti, nes nuo to gėrimo papuliai užaugs dideli ir netilps į drabužius. O dėl prie tv praleidžiamo laiko – tai kuo mažiau tuo geriau.

Comments are closed.