Maži žingsneliai link raidžių rašymo

Photobucket

Rugsėjis dar lepina gerai orais, tai stengiamės, kuo ilgiau išbūti lauke. Tačiau, užslenkantys debesys ir rytais apsirengiama striukė primena, kad jau ruduo. O rudenį vis ilgesni vakarai ir lietus pargina prie ramesnių kambarinių žaidimų. Jau ne sykį rašiau apie žodinius žaidimus. Dabar pamėginsiu papasakoti, kaip Mildutė mokosi rašyti. Aš tikrai nesistengiu, kad į mokyklą ji ateitų mokėdama viską – mano tikslas anaiptol ne atimti iš pradinių klasių mokytojų darbą. Paprasčiausiai laviname kasdieniniuose dalykuose – matydama, kaip sudarinėju prekių sąrašą, rašau laiškus, pildau formas ir blankus – ji mėgina imituoti šitą veiklą. Prisimenu, pirmoji rašymo apraiška anaiptol nenudžiugino mūsų su vyru – Mildutė pasirašė tėvelio pase.

Taigi, kaip pradėti mokyti rašyti? Pirmiausia reiktų prisiminti, kad rašymas rami veikla – taigi reiktų mokyti vaiką drausmės – ramiai pasėdėti. Šie įgūdžiai paskui padės vaikui išsėdėti ramiai pamokas mokykloje.

Rašymo apraiškų galime rasti kasdieninėje veikloje. Tarkim, kad ir toks paprastas dalykas – spalvinimo knygelės, kurių tikriausiai, kaip ir mūsų namuose, yra tikrai ne viena ir ne dvi. Spalvindami vaikai pratinasi laikyti pieštuką, „neišeiti“ už linijų, valdyti ranką ir riešą.Be to jos yra nebrangios, taigi vaikai gali jų nusipirkti ir už kišenpinigius.

Pašte, banke visi pildome kvitus ir blankus. Jeigu jų parnešite vaikams, jie bus patenkinti keleriopai – pasijus svarbūs, nes galės rašyti tikruose dokumentuose, mokysis rašyti ir dar žais vaidmenų žaidimus. Be to ir prekių sąrašas, kurį sudarinėjame – gera paskata rašyti.

Skatiname rašyti ir nagrinėdami vaikų piešinukus. Tarkim, jei parašyti vingiai panašūs į kokią nors raidę, galima pasakyti:  „Čia parašei raidę U. Atrodo tikrai kaip U“; „Kiek daug raidžių L tavo paveikslėlyje“ ir pan. Mildutė taip paskatinta prirašo dar daugiau panašių ženklų. Be to, kadangi jau atpažįsta kai kurias raides, stengiasi jų formas atkartoti ir popieriuje iš atminties. Galima pasiūlyti vaikui ir pačiam ieškoti raidžių savo piešinyje.

Niekada nesijaudinu dėl raidžių formų tobulumo – juk mūsų tikslas ne išmokyti vaiką rašyti dailyraščiu, bet sudominti pačiu rašymo procesu. Apie gražias formas ir dailyraštį pakalbėsime vėliau, kai prisireiks rašymo įgūdžio lavinimo pratimų.

Labai vaikams patinka sujunginėti taškus, kad gautų kažkokią formą ar paveikslėlį. Jeigu sužymėsite skaičius nuo 1 iki 10 atitinkama tvarka, vaikas galės nupiešti aitvarą, namelį ar pan. Taip vėl nejučiom, ruošite vaiką rašymui – tvarka, taisyklingai laikomas pieštukas, tiesios linijos.

Tai labai paprasti žaidimai, bet ruošia vaiką svarbiam įgūdžiui. Sėkmės mokantis!

Reklama: http://style24.lt/prekes/striukes

Written by Ilona-Eitnė

Eitnė – viena iš portalo eitne.lt autorių ir pagrindinė redaktorė. Dar ji – nuostabi mama ir sėkminga verslininkė su kalnu idėjų. Jai trūksta tik vieno – kokių 3 papildomų valandų paroje.

Leave a Comment

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *